mandag 2. august 2010

HYTTELIV

x

Jeg har vært på hytta. Endelig kunne jeg reise dit jeg lengter til hele vinteren. Når man ikke kan bære ved og ikke bære vann har man ingenting på min hytte å gjøre. Men nå, endelig. Jeg har bært ved og jeg har bært vann og ikke minst: jeg har kost meg på mitt "jordbær sted".

I går gikk jeg en tur på myra rett nedenfor hytta og kom tilbake med multer i pose og spann.



Når jeg går og plukker bær, går alltid tankene inn på hvor heldig jeg er som får lov til å høste av naturen uten at jeg gjør noe for at det skal vokse. Samtidig slår det meg hvor trist det er med all bær og sopp som aldri blir sanket. Kortreist mat som bare råtner i skogen. Det har ofte slått meg at mat jeg har sanket i skogen eller høstet i hagen, er jeg mer opptatt av skal brukes enn det som lett kjøpes. Matavfall er jo et stort miljøproblem. Nok om det.....

Jeg tar godt vare på "skogens gull", og legger det ned med sukker, på glass jeg har tatt vare på på hytta.



Jeg ser at jeg har kost meg mye med innholdet i glassene. Det er mye Nora, men også Italienske oliven, Feta ost og onkel Ben. Det er nesten som om glassene forteller en historie. Gjenbruk er det iallefall.

Ha en god uke, jeg skal tilbake til hytta og høste mer.


1 kommentar:

  1. Heisan!

    Ja du er virkelig heldig...så fantastisk med multemyren utenfor hytten! Tenk så gøy at du har fått dem på glass allerede, så flink du er.

    Gratulerer så mye med ferdig teppe under her. Likte veldig godt fargevalget ditt:)

    Stor sommerklem fra meg

    SvarSlett