søndag 19. september 2010

HØSTFEST


Høst og tid for å samle og å nyte.
Det er alltid koslig å samle gode venner en høstkveld rundt matfatet.

salat er obligatorisk til ethvert måltid.

I år valgte jeg lam som hovedingrediens til høstfesten. Og lammegryten gikk med. Litt morsomt å tilsette maten med produkter fra hagen. Det ble squash, hvitløk og timian som var meget kortreist denne gang. I tillegg ser dere løk -masse løk- og tomater, hakket av Heinz.



Til dessert valgte jeg å lage "tilslørte bondepiker" med epler kokt med sukker og kanel, og hakkede mandler på toppen. Det ble like godt mottatt som lammegryten.






I dag var det igjen en liten tallerken til husmorens middag. En herlig helg med gode venner og god smaklig mat.

Ha en fantastisk uke.....


3 kommentarer:

  1. Så deilig,,,,og så koselig dette høres ut.
    Jeg har også hatt gjester i helgen,,,,serverte lammefrikase,,,,det hører høsten til.
    Kos deg med høstsyslene.
    Klem Anne

    SvarSlett
  2. Åh.. dette sågs snydens godt ut! (også trur eg at eg må lage min eigen haustfest... :)

    Ha ein fin mandag!

    SvarSlett
  3. Dette så godt ut! Det er så koselig nå på høsten å invitere til god mat og drikke.

    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, jeg blir så glad av sånne tilbakemeldinger.

    Ha en fortreffelig mandag!

    SvarSlett