søndag 6. februar 2011

ET HERLIG ANDERLEDES BRØD

Jeg fikk en oppskrift av en kollega. Hun satt i lunsjen og spiste et brød som så helt herlig ut. Jeg måtte prøve……

034

033

Til ett brød trenger du:

4 egg

1/2 beger kesam

1/2 beger cottage cheese

1 ss rapsolje

1 ts salt, 1 ts bakepulver, 1 1/2 dl havrekli, 1 dl kruskakli,

1 dl solsikkefrø

1 dl sesamfrø                           035

1 dl grovhakkede valnøtter

1/2 dl linfrø 

Stekes i brødform kledd med bakepapir (eller i silikonbrødform av særlig høy kvalitet) 180 grader 1 time og 15 minutter.

Brødet ble fabelaktig, men aldri har jeg bakt brød med egg og intet hvetemel….Masse fiber, saftig og godt. Det er verd å prøve….

038

Ha en flott søndag…

14 kommentarer:

  1. Dette brødet har jeg laget noen ganger også,,,det er kjempe godt,,,,og ganske så karbofritt,,,,og det gjør jo ingen ting,,,,,kos deg.
    Anne

    SvarSlett
  2. Proteinbrød? ;) Deili med heimebaka brød! Også MÅ eg berre kommentere forige innlegg. Forstår berre meir og meir at maken er som baken... Lev, elsk, be er berre yndlingsbok nr ein for meg! :) Likte bedre boka enn filmen men den og var bra... Trur det er noko med kvar ein er i livet og kva opplevelsar ein har hatt?!? Kanskje?!? Men eg har høyrt fleire som ikkje likte den altså! :)

    Ha ein finfin søndag

    SvarSlett
  3. Ser veldig godt ut :) Hang meg mest opp i brunost med jordbærsyltetøy her, mmm. Det er lenge siden jeg ha smakt! Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  4. Den hiver jeg meg på og lager snarest! Jeg har bakt musliboller igår - den oppskriften burde du også publisere, fordi de er nydelige. Jeg må bare sjekke med Lykke, fordi hun har en annen oppskrift på musliboller og kanskje vi kan putte noe mer spennende i våre!

    SvarSlett
  5. Du vad det låter gott, och ser gott ut med brunost, ska pröva baka det till veckan :)

    SvarSlett
  6. Hei Nanne! Kor koselig at du la deg til som følger hos mæ, hyggelig:-) Måtte innom din og se ka du driv med, og du va absolutt etter mitt hjerte! Æ elske også stekte grønne tomater, og synes lev og elsk boka va dønn kjedelig, intet nytt..filmen overlevde pga vakker filming, eller ikke så spennende..Hiv mæ på som følger hos dæ også. Ha ei fin uke!(Ps, lurt å skrive hvor i landet du e på profilen din, det gjør det lettere når man "snakkes")

    SvarSlett
  7. Mmmm det der så deilig ut - kjenner det rumler litt i magen jeg ;-) Skal bake brød i ettermidag jeg også, men det blir vel en litt enklere variant :-)

    Ha en trivelig søndag - klem Siv

    SvarSlett
  8. Så flott ei oppskrift!
    Meinar eg smakte dette på eit samarbeidsmøte eg var på. Veldig godt!

    Ha kjekk veke!

    SvarSlett
  9. Hei igjen.
    Det var visst en stund siden sist :)
    Leste historien om de nydelige kandelabrene.
    Så fint å oppleve noe sånt :)
    Jeg må innrømme at jeg også hadde blitt skeptisk hvis boka var anbefalt av Oprah Winfrey. Det var dette med fordommene , da..men tittelen var bra !
    Brødet du har bakt så godt ut. Spennende at det er uten hvetemel for det skal vi jo ikke ha...
    Akkurat nå tror ikke jeg at jeg skal ha NOENTING !!! Forferdelig dårlig selvdisiplin har jeg..Uffda ..
    Kjekt å være innom og tusen takk for fine kommentarer.
    Familie og venner er det mest verdifulle vi kan ha !
    Stor klem til deg fra Ingunn :)

    SvarSlett
  10. Det så fristende godt ut! Jeg må prøve jeg også.
    Når det gjelder Pelargonium, omplanting og oppbevaring, så har jeg vært gjennom den problematikken. Da våren kom og stue, kjøkken og tv-rom var overfylt, sa min ellers så tålmodige mann "stopp". Det vil si, han sa: Du trenger nytt drivhus! Nå er vi veldig fornøyde både han og jeg.
    Ha en flott uke.

    SvarSlett
  11. for en fantastisk historie om den gamle damen du fikk kandelaberne av! Nydelig og rørende- tenk å få oppleve noe slikt!

    har lest eat, pray, love selv, og den traff meg virkelig! synes boken var fanastisk :))

    trener du yoga selv? har virkelig lyst til å prøve. kanskje jeg skal gi det en sjanse?

    ønsker deg en flott uke, og takk for gode ord!

    klemmer

    SvarSlett
  12. Mmmmm, dette såg deilig ut! Tusen takk for oppskrift. Dette må garantert prøves!
    Fin kvald til deg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  13. Oh dear, it looks so delicious and I`m so hungry now:O. I should go to bed and dream about it;-)) Hugs from Luzia.

    SvarSlett
  14. Spennende! Ser saftig og godt ut - takk for oppskrift!

    SvarSlett