mandag 27. desember 2010

JULEKRYBBA

008

Julekrybba mi er enkel, men inneholder hovedpersonene: Jesus, Maria og Josef, og ikke minst englene. Stallen er bygget i takt med juleevangeliet med brukte materialer fra en gammel låve.

Jeg er opptatt av Josef sin rolle i denne historien. Alt virker så idyllisk når vi hører evangeliet lest på julaften, men det kan da ikke ha vært lett å være et ugift par som ventet barn for 2000 år siden. Og hva med Josef??? Jeg synes historien om Josef slik Ole Paus skildrer den er veldig betagende. Du finner den her.

008

Josef tok seg av barnet som Maria bar, beskyttet dem og gjorde det en familiefar skulle gjøre, og så da. Hør på Ole Paus!!!!!!

Jula kan også brukes til å forberede ett nyttårsløfte!! Hva bruker vi livet vårt til?? FROM NOT TO HOT har et viktig innlegg med tanke på hva vi skal bruke 2011 til. Noe å tenke over.

Her finner dere historien bak notatboken jeg skrev om i forrige innlegg. Har fått mye respons på det innlegget og sier takk til alle dere som har vært innom bloggen min.

Ha en flott romjul….

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig kommentar. Du har rett; Ole Paus sin historie om Josef er bare helt nydelig.
    En morsom ting denne notisboken din. Selv har jeg stor glede av å gå på Fretex og andre bruktbutikker. Og godt er det å ha en plass å levere ting/klær fra eget overskuddslager.
    Ønsker deg en fortsatt fin romjul, og en god nyttårshelg.

    SvarSlett
  2. Så fin julekrybbe du har.
    Og den notatboken du har fått til jul var veldig lur. :)

    Ha en videre fin romjul.

    SvarSlett