lørdag 19. februar 2011

BLIR DERE LEI…….?

009

Dere blir sikkert kjempelei alle mine hjerter, men det er dette jeg holder på med om dagen. Prøver å variere litt med blonder , bond og knapper. Så fant jeg noe i mine gjemmer.

011

Kritt hvit snor med  små pongponger. Jeg hadde lyst til å bruke den på et hjerte, men den ble litt for hvit.

Jeg lagde meg en kopp te, og da kom jeg på hvordan te blir brukt til fargestoff. (husker min gamle tante farget håret i te før de grå hårene tok helt over).

 

005

Så etter et døgn i koppen, fikk den et nydelig rosa/beige skjær, og resultatet ble ganske bra…

007

Har dere sett de fantastiske fuglebildene på fotokarusellen? Virkelig verd et besøk. Flotte bilder.

Håper dere har en flott lørdag……

11 kommentarer:

  1. Så sött. Färga i te, kanske något att försoka sig på med ull också?
    Ha en fin lördag :)

    SvarSlett
  2. Så artig å bruke te til farging :).

    Ble kjempefint hjerte.

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Det er vel ingen som kan bli lei av søte hjerter? :)

    Og for en fin farge det ble av tefarging!

    SvarSlett
  4. Å nei du, dine hjerter er bare såååå nydelige - kunne hatt noen stk av de her på veggen:)
    Stilig å farge med hjelp av litt te - har prøvd med kaffe her til å gjøre nye ting gamle:))Blir ganske bra:)
    Ha en fin lørdag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Hjerta dine er bedåååårande! Blir ikkje lei nei! Så lurt å farge med thea da! :)
    Ha ein fin og hjerteleg helg!

    Klem

    SvarSlett
  6. Hjertene din er flotte Nanne, men hvordan kan man bli en lykkelig eier av et. Tar du imot bestilling. Takk for kommentaren og linken til mine fugler.
    Fortsatt fin lørdag.

    SvarSlett
  7. Siden jeg har fått et spørsmål kan jeg si at jeg tar imot bestilling. Dere får kontakt med meg på min E-post adresse som ligger på høyre side i bloggen.

    SvarSlett
  8. Dejlige hjerter, som vi ikke bliver trætte af!

    Klem Helle

    SvarSlett
  9. Hjerter blir jeg aldri lei av...
    Og for en kreativ måte å farge pongponger på, genialt!
    Utfordring på bloggen min.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Hjerter blir jeg aldri lei av så kom igjen , du !
    Det var da en herlig farge de pompongene fikk.
    Jeg farga noen brikker jeg skulle sy på en pute før jul De var også for hvite...
    Og for leeeenge siden , da vi ennå tok vare på ting litt lengre enn vi gjør nå , så tok vi hvite silketruser som var blitt litt misfarga og farga dem i te... Hmmm...
    Ha en fin søndag . KLem <3

    SvarSlett
  11. så flink du er, vennen!
    Nydelige er dem, og så nydelig tekoppene ble, da ;)

    Vakre bilder i innlegget under her også!

    Takk for hjelp til sengehimmelen ;)
    Knytebånd høres nok ikke feil ut, nei!

    Klem!

    SvarSlett