søndag 30. mai 2010

En god helg


Rododendroen er hagens stolthet på forsommeren

Det har vært en fantastisk helg. Jeg har jobbet i hagen (selvfølgelig), har hatt avslapping, og en fantastisk lørdagskveld med gode venner. Det er så berikende når jeg kan fylle dagene mine med opplevelser jeg virkelig ønsker. Noen ganger tenker man at andres ønsker og behov styrer for mye av ens egen tid, og at en selv har for liten inflytelse i eget liv. Denne helgen har virkelig vært en helg i egen regi. "Bli sjef i eget liv" er et utsagn som stadig møter en, og jeg tenker at det går ikke alltid. Når jeg omgir meg med venner og familie må jeg, og vil jeg, også møte deres ønsker og behov. Det er jo heller ikke vanskelig når jeg opplever så mye bra tilbake. Det er de store linjene og retningen jeg tegner selv. Livet er jo et ganske spennende prosjekt i så måte. Jeg opplever stadig uventede ting som endrer retningen. Noen ganger har jo retningen blitt endret litt mer enn jeg ønsker (og fortjener), andre ganger er det små endringer som egentlig var bra, selv om jeg ikke forsto det der og da. Vel, nå er det klart for en ny uke, og mange nye muligheter. Åpent sinn kan gi meg mange opplevelser på veien.





Jeg har jobbet mye med "skvalderkålen" denne helgen også. Den dagen den blir en delikatesse, blir jeg en rik produsent. Når jeg kan omgi meg med så vakre busker som hagen viser meg ved siden av ugrasset, er det lettere å se resultater av arbeidet.















Fikk lyst til å vise dere duken på terrassebordet. Den fant jeg i en restekasse på Bik Bok. Det er et sjal, jeg syns det var så sommerlig og lett, samtidig så stødig at det gjorde seg bedre på bordet enn rundt mine skuldre. 1/2 pris var det også.

Nå ser jeg frem til mange gode stunder i kveldsolen ved dette bordet.

Ha en god uke!!!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar