lørdag 28. august 2010

En flott reise

Siste uken før hverdagen kom tilbake var jeg i Polen. Et land som har overrasket meg på mange måter. Jeg må innrømme at for meg har dette landet stått for grått og sort. Slik er det når man danner seg bilder kun etter det man hører i media og selvfølgelig den skrevne historien.



Så har jeg vært så heldig å bli introdusert til Gdynia og strendene rundt byen. Bilde over er fra "bullevard" i byens sentrum.

En dag gikk vi fra Gdynia sentrum i retning Sopot, som er en typisk "sørlandsby".

Strendene er fantastiske.

Vi gikk på sand hele veien.

Og som dere ser, var det ikke bare oss som gikk tur på strendene.

Dagen etter reiste vi litt lenger nord og kom til landets "ørken". Det var sand så langt øye rakk. Og Østersjøen. en fantastisk opplevelse.






Sanden var så fin og hvit hele veien. Denne dagen gikk vi 6 km på sand.


Her ser dere hvordan strendene graver seg innover. Flere steder så vi trær overende fordi det ikke var mer grunn under røttene.

Takk for en storslagen opplevelse. Jeg kommer gjerne tilbake.



4 kommentarer:

  1. Man kunde tro du hade varit vid medelhavet om inte för sista bilden. Så konstigt det är ibland i naturen, att sanden äter sig inåt sån.. Polen skulle jag gärna uppleva själv en gång. Så, plutsligt var det sol igen, konstigt väder idag också..Ha en skön lördagskväll :)

    SvarSlett
  2. Heisann Nanne!
    Ja, det var kontrast mellom disse bildene og det av terrassen på forrige innlegg!
    Var i Polen for lenge sida... da det var trist og grått. Laget en akvarell av inntrykket som jeg nok ved en anledning, legger ut.
    Tenk omm sjøen hadde vært varm som i Middelhavet, så kunne de ha tjent mange penger på oss solslikkere og badeentusiaster.
    Ha en flott søndag ;:OD)

    SvarSlett
  3. Så fine strender. :)

    SvarSlett
  4. Hei
    Så koselig at du ville følge bloggen min.
    Da fant jeg fram til deg og .
    Det jeg har rukket å se her liker jeg.
    Jeg følger deg videre jeg.

    SvarSlett