tirsdag 13. april 2010

Vår nye verden



"Husets herre" liker også å ha et øye på verden, selv om den for han ikke er større en det han kan se gjennom vinduet.






For 2 uker siden leste jeg i vår lokalavis at det var opprettet en gruppe på Facebook som var imot et politisk vedtak i kommunen vår. Det var blitt 1000 venner i denne gruppen på kort tid, og jeg gjorde meg noen tanker. om hvordan verden endrer seg. Det er langt mellom demonstrasjonstogene nå, i steden sitter vi altså hjemme i hver vår stue og "demonstrerer" gjennom de nye sosiale medier. I dag sto det en artikkel i avisa igjen. Ny gruppe, og ny demonstrasjon mot et politisk vedtak. Hvordan blir dette fremover? Blir hele vår verden fremover sentrert om "nettet"?
Vi henger jo med, selvfølgelig er vi på facebook, og så her vi jo egen blogg. Jeg spør meg nå etter 1 måned med egen blogg om hva jeg ønsker å bruke den til, og tenker at det er alt som opptar meg. Det blir mitt talerør om det jeg er opptatt av, og for å kunne følge med er det vel naturlig å være aktiv på nettet?! Når man har sin egen blogg har man jo også frihet til å sette tema selv. Om det så er en undring, en matoppskrift eller bare noen helt dagligdagse ting som at solen skinner.


















På 30.tallet var vel den største nyhetsformidlingen praten på butikken og møtet med naboen. Er ikke dette bilde herlig forresten? Dette kom jeg over i en opprydding, og viser seg å være "kjærringer" som bodde i mitt nabohus nettopp på 30.tallet. Slik formidlet de nyheter.

Avisen har jo alltid spilt en stor rolle og så vet vi jo utviklingen frem til i dag. Jeg har ikke kreativitet nok til å se hvordan dette går videre, men jeg forstår at jeg må være aktiv oppsøkende i de nye mediene for å kunne følge med.

Vi får ønske hverandre lykke til!






2 kommentarer:

  1. Vel, social ska man visst inte vara längre, men det är ju fel, vi är ju sociala men inte aktiva, ivarje fall inte i demonstrationståg och annat.. kanske är det lättare att visa sin sympati genom facebookgrupper.. men där är jag inte med. Jag blev fortalt av mina söner att grupper som du har anslutit dig till plötsligt kan skifte namn till något helt annat, och då står du där med näsan i postkassen och sympatiserar med något du inte alls är enig i..

    SvarSlett
  2. Utrolig. Hvordan skal vi da kunne stole på det som skjer? Betyr det at vi kan lage en pressgruppe på noe som er veldig aktuelt, og når vi har fått mange venner, bruker man det som en pressgruppe for noe som har liten betydning for den store hop?
    Dette tyder på mye "morsomt" i fremtiden.......

    SvarSlett