torsdag 1. april 2010

APRILsNARR

1. april, og den store dagen for å narre. Ikke vet jeg, men nå har jeg hørt flere nyhetssendinger, og ikke kan jeg forstå hva som er usant i dag. De har jo alltid noe som ikke er sant!! Vel, jeg har vel blitt lurt da! Det var det store da vi var små, spesielt å narre lærer'n. Klarte vi det da var vi dagens helt.
Nå blir vi vel lurt hver dag. Reklamen er kansje den største narren, men vi godtar det, og lar oss imponere, gang på gang.


Nytt liv i vinduskarmen også. Et forsøk på å hjelpe til litt.

Ellers så er jo April helt fantastisk. Jeg synes fuglene synger litt høyere nå! Hunden snuser litt mer i grøftekantene og alt er lysere og lettere. Naturen har mye å gjøre, alt liv skal vekkes opp igjen (dette ble jo nesten et påskebudskap)og vi må rydde for å få plass til alt det nye. "Ja visst âr det ondt nâr knoppar brister" skriver Karin Boye i et dikt, og ja, det er vondt å føde!


Og her er "mora"

"Sola har fått stikk og gjemt seg i skyggen et sted" synger Bjørn Eidsvåg i en av sine flotte sanger. Akkurat slik er det i dag. Sola har gjemt seg, og det er godt med kjøkkenvarmen.

Ha en god skjærtorsdag.




1 kommentar:

  1. Det är så charmigt med sticklingar i koppar, kanske jag borde prickla några över i nya koppar? Jag såg en som hade pricklat stauder över i ett urblåst ägg, otroligt dekorativt, borde ju gå att plantera dom direkt ut till sommaren, eller ?
    Nu har du en award/ utmärkelse att hämta hos mig och den är välförtjänt, din blogg är verkligen charmerande. God fortsättning på påsken :)

    SvarSlett